لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
تا شنبه زمانی باقی نمانده است

تا شنبه زمانی باقی نمانده است

برلین در حالی شنبه آینده میزبان نبرد بارسلونا و یوونتوس خواهد بود که تیم بایرن مونیخ آلمانی غایب این رقابت بزرگ وحساس است.

این بازی از آن جایی قابل تامل است که دو تیم یوونتوس و بارسلونا در لیگهای خودشان دو جام بالای سر برده اند باید منتظر بود و دید کدام یک از دوگانه های این دو تیم سه گانه خواهد شد؟

برای این بازی جذاب ایتالیایی- اسپانیایی خالی از لطف نیست به برخی اعداد و ارقام این بازی بپردازیم:

یوونتوس و بارسلونا در رقابتهای مختلف 8 بار روبروی هم قرار گرفتند که یوونتوس 4 بار برنده شده و 2 بار شکست خورده است.

از بین بازیکنانی که در تیم بارسلونا بازی می کنند تا بحال ژاوی و سوارز در برابر یوونتوس بازی کرده اند که سوارز سال 2010 با تیم آژاکس 1-2 در برابر یوونتوس مغلوب شده و ژاوی هم در سال 2003 دو بار علیه یوونتوس بازی کرده که یک باخت و یک تساوی عاید این هافبک برجسته بارسلونا شده است .

اما نکته جالب درباره لوایس انریکه مربی بارسلوناست، چون هم در دوران بازیگری(در رئال و بارسلونا) و هم در دوران مربیگری در برابر یوونتوس صف آرایی کرده است.

انریکه وقتی در رئال مادرید توپ می زد، در مرحله یک چهارم نهایی جام قهرمانان اروپا سال 1996 دو بار رو در روی بیانکونری بازی کرد که در بازی رفت و در برنابئو با تک گل رائول یوونتوس را مقهور کردند ولی در بازی برگشت با دو گل(دل پیرو و پادوانو) شکست خورده و حذف شدند.

سال 2003 هم انریکه با پیراهن بارسلونا دو بار با یوونتوس بازی کرد که در نهایت توسط یوونتوس از اروپا حذف شدند.

اما دوران مربیگری لوایس انریکه و نبردهایش علیه راه راه پوشان تورین :

در دوران مربیگری 3 بار با تیم رم روبروی یوونتوس قرارگرفته که 2 باخت و یک مساوی بدین شرح داشته :

12 دسامبر 2011 در المپیکو رم با یوونتوس کونته 1-1 شد.

24 ژانویه 2012 در یک چهارم نهایی حذفی ایتالیا، با سه گل مغلوب یوونتوس شد.

22 آوریل 2012 در سری آ ایتالیا با 4 گل به یوونتوس باخت.

آمار از این زاویه می تواند کفه ترازو را به سود یوونتوس سنگین تر کند که نه ژاوی نه سوارز نه لوایس انریکه و نه بارسلونا در برابر یوونتوس موفقیتی نداشته اند اما نکاتی قابل توجه است :

در سالهایی که یوونتوس برتری نسبی به بازیکنان و تیم بارسلونا داشته هنوز فوتبال اسپانیا به این مدل شکوفا نشده بود و البته در آن سالها مسی آرژانتینی نبود.

حالا ببینیم تیم دوباره اوج گرفته یوونتوس می¬تواند فوتبال شکوفای اسپانیایی بعلاوه خط حمله¬ای از آمریکای جنوبی را متوقف کند یا خیر؟

آیا می¬توان با اتکا به این آمار گفت که یوونتوس قهرمان این سری رقابتها خواهد شد و بوفون دروازه بان افسانه¬ای این تیم این جام را به کلکسیون جام هایش اضافه خواهد کرد؟ یا بارسلونا با مسی، سوارز، نیمار ژاوی و اینیستایش همانند تمامی بازی¬ها شگفتی خلق خواهد کرد ؟

سعید دواشی


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: